pátek 5. dubna 2013

KULTURNÍ AKCE 2013

Deep Purple
Deep Purple

Já začnu tím lepším a skončím, pánbůh ví, také něčím dobrým. Začnu tedy s tím, že k dnešnímu dni jediné, co je jisté je, že máme lístky na Párply do Slavkova. Do Slavkova proto, že jsem dostal lupen k Ježíšku a tak jsem nemeškal, ukecal své (některé stále ještě) drahé kamarády a zakoupil na internetu další čtyři.
Na Ameriku v rámci undergroundové poutě lze snadno zajít na koncert Jiříkova viděníBratrů Karamazových, kteří se mi vloni docela líbili.
Strahov
Kapela Strahov
Dost možné je i zopakování zájezdu do Clamu 7. 7. 2013 na ZZ Top a Status Quo. Což bych hodně rád viděl. Paradoxně proto, že ačkoliv jsem Status Quo v mládí moc nemusel, dneska je mám rád a rád si poslechnu tujednu písničku, kterou začali před 50 lety a hrají dodnes.
Bohužel takové jistoty už nemáme u stálice na hvězdném nebi světového rocku, kapele Strahov. Na svých stránkách sice stále inzerují megashow v Protivíně, leč s douškou: Dosud nepotvrzeno. V kuloárech též padlo slovo Vimperk, ale zatím, bohužel, nic.
Zde se na chvíli zastavím. Napadlo mě ukecat „někoho“ a dostat naši oblíbenou kapelu přímo „na dostřel.“ Žel na Rudolfovských Hornických slavnostech mají pořadatelé trochu jiný vkus, než já (i když s výjimkou dechovky snesu skoro všechno) a tam to má zapikané Bryčka a Třeboňští pištci. Náš pan starosta pravil, že všechno je o sponzorech a protože poslední dýchánky skončily pro naši vísku ekonomickou katastrofou, kterou si s neúprosnou pravidelností nemůže dovolit opakovat. Holt na kulturu a zábavu nejsou prašule.
Nick Sterling
Nick Sterling
A teď ona zvěst, po které by i starý Job skončil jako hospodský tlučhuba. Ve Čkyni letos nic nebude. Ivan maje závažných rodinných problémů notný díl, letos všechno zrušil. Není jediný. Sakramentský ženský.
A teď snad něco optimistického. Nejlepší jihočeská kapela všech dob Železná šorna vstala z popela. V pozměněné sestavě, ale přec. Zas bude rychle a tvrdě! Ejchuchů. Bohužel kapela si už nikdy nezahraje s Želou Metalhammerem Pytlem, protože jeho náročným životem zdevastovaný člověk nepřežil, když se omylem ocitl na koncertě Michala Davida. Publikum bude muset oželet i Kikiho Moonlighta, který se vdal a vede spořádaný rodinný život a neprohání už po koncertě v dámskýchsilonkách „muzikantský Venouše.“
Israel Cannan
Izzy Cannan
A nejlepší nakonec. Na youtube jsem si prohlížel spíš klipy mých oblíbených kapel a na možnost, že bych narazil na něco zajímavého, o čem bych už nevěděl, jsem hleděl víceméně s despektem. Po plzeňském Adolphovi jsem narazil na opravdové lahůdky. První je sotva zletilý kytarový čarostřelec Nick Sterling a druhá australský o málo starší písničkář Israel Cannan(jen pro zajímavost – vzdor jménu říká, že není Žid). Oba kluci mají kromě skládání songů společné to, že jsou schopni natočit album úplně sami, všechny nástroje i zpěv. Každý mě zaujal něčím jiným a zároveň něčím zvláštním.
Zatímco Israel vyrazil dobýt Británii, Nicka vykopl ze své doprovodné kapely ex Skid Row Sebastian Bach. Pramálo věřím tomu, že to bylo kvůli tomu, že pil před koncertem, spíš šlo o prachy, jejichž poctivý díl lakomý Sebastian autorovi písniček z jeho posledního alba, upíral.
Kluci držte se, ty Izzy, klidně dobij celý svět a ty, Nicku, se nedej a hlavně ať neskončíš jako jiný můj velký oblíbenecPaul Kossoff.

Žádné komentáře:

Okomentovat